
Sprzedaż to codzienność, codziennie ktoś coś kupuje, czyli ktoś inny to sprzedaje, jednak czasami są klienci którzy są niezdecydowani, bądź niezbyt skłonni do zakupu i co wtedy zrobić? Co zrobić aby być lepszym sprzedawcą?
3 RADY JAK BYĆ LEPSZYM SPRZEDAWCĄ
Najważniejszą zasadą w sprzedaży to zrozumienie potrzeb klienta, dlatego że kiedy uda nam się zrozumieć jego prawdziwą potrzebę, będziemy mogli lepiej dobierać produkty, oraz w ciekawy sposób przedstawić wartość właśnie tego produktu, który klient potrzebuje – wartość to słowo klucz, dlaczego?
Musimy wiedzieć, że kiedy komuś coś sprzedajemy, tak naprawdę sprzedajemy jakąś realną wartość, a nie zwykły produkt, ponadto jeśli w ten sposób zaczniemy patrzeć na produkty, o wiele łatwiej będzie nam sprzedawać.
Klient przychodzi i chce nowy telefon, a co my mu oferujemy?
Dobre zdjęcia i dobry opis do podstawa
Nie oferujemy mu zwykłego telefonu z fajnym aparatem i ładnym wyglądem, ale oferujemy mu produkt, który ma w sobie takie aplikacje jak najnowsze mapy, przez co nie musi wydawać dodatkowych pieniędzy na nawigacje, ma świetny aparat fotograficzny, dlatego jeśli chce zacząć działać w fotografii nie musi inwestować pieniędzy na profesjonalny aparat (na samym początku oczywiście), oferujemy mu telefon, dzięki któremu możemy kontrolować nasze wydatki, ponieważ jest tyle miejsca, że możemy zainstalować wiele aplikacji w tym aplikacje naszego banku i możemy właśnie tym telefonem płacić, nie martwiąc się czy mamy ze sobą portfel czy też nie.
Kiedy w taki sposób przedstawimy nasz telefon, klient o wiele chętniej będzie chciał go kupić, prawda? Dodajmy, że są to podstawy marketingu, które opisywał m.in. portal biznesowy ArtBiznes.pl.
Dopasuj się do klienta
Może zdarzyć się również sytuacja że przyjdzie do nas bardziej wymagający klient, który będzie miał swoje wstępne wytyczne/uwagi, naszym zadaniem jest wysłuchać wszystkich uwag i dopytywać o każde szczegóły tak aby wspólnie znaleźć ten wartościowy produkt dla klienta i by mógł z uśmiechem na twarzy wyjść z naszego sklepu.
Złotą radą też z pewnością jest to, aby do absolutnie każdego klienta podchodzić indywidualnie, właśnie dlatego, że każdy klient ma inne potrzeby, które chce spełnić zakupem u nas w sklepie, to jest powód tego, abyśmy każdego klienta potraktowali z takim samym szacunkiem i uwagą.
Jest to kilka prostych, jednak niezwykle kluczowych rad, na to jak stać się lepszym sprzedawcą i na pewno to pomoże młodym ludziom, którzy chcą podążać w kierunku sprzedaży i marketingu.